FARK YARATAN BİR ATM DENEYİMİ

 

 

 

 

 

 

Garanti ATM

Kullanıcı Deneyimi ve Arayüz Tasarımı

100’den fazla bankacılık işleminin gerçekleştirilebildiği Garanti Bankası’nın ATM’leri Paramatik’lerin tüm kullanıcı akışlarını ve menülerini tasarladık.

Sistem analizi sırasında edindiğimiz en önemli içgörü, ATM kullanıcılarının büyük bir çoğunluğunun tek hesabının olması, tek hesabı olmasa bile ATM işlemlerini genellikle tek bir hesaptan yönetiyor olmasıydı. 

Eş zamanlı olarak yaptığımız kullanılabilirlik testlerinde müşterilerin ATM deneyimlerindeki en problemli yerleri ortaya çıkartıp, card sorting çalışması ile de genel olarak ATM kullanıcılarının davranış ve menü hiyerarşisi beklentilerine dair bilgi edindik.

Tüm bu çalışmalar sonucunda, Garanti müşterileri için yepyeni bir ATM deneyimi ortaya çıktı. Kullanıcılara daha az adım ile işlem yapmalarını sağlamak üzere ‘Hızlı Menü’de özet bilgi ve kullanıcının en çok yaptığı işlemler sıralanıyor. Kullanıcının Paramatik’e giriş yaptığı karta göre, işlem menüsü değişiyor. Yeni Paramatik arayüzünde kullanıcının en sık kullandığı hesap seçili olarak geliyor. Bu seçilen hesapla kullanıcı, hızlıca işlemini tamamlayabileceği gibi hesap değiştir adımıyla kolayca hesabını değiştirip işlemine devam edebiliyor.

Tasarım araştırma çıktıları doğrultusundaki bir başka içgörü de hata mesajlarının işlem sonlarında çıkmasıydı. Yeni Paramatik tasarımlarında, hata uyarıları işlem sonunda değil, kullanıcının onay ekranında görünüyor.

"I-AM SON DERECE ORGANİZE ÇALIŞAN, KREATİF VE YENİLİKÇİ BİR FİRMA"

 

 

 

 

 

Hüsnü Erel

Genel Müdür Yardımcısı